Seminar E: Introduktion til Naturvidenskab - Workshop 4: Lav en IT produktudviklingsproces: Fra idé til interaktivt produkt på 2 timer

Aarhus Universitet, Langelandsgade 140, Auditorium I, Institut for Kemi, 8000 Aarhus C
Du kan tilmelde dig dette arrangement, hvis du er fra årgang: 2015 – men du skal logge ind først.
Afdeling
Viby
Sidste tilmeldingsfrist
Fredag, 1. april 2016 - 12:00

Hvad er Science and Technology for et sted? Hvordan adskiller det sig fra de andre fakulteter? Hvem læser der? Hvem forsker der? Hvad laver de egentlig?

Efter denne aften kan du danne dig svar på disse spørgsmål. Du vil høre lidt generelt om Science and Technology, du vil møde en forsker, du vil snakke med studerende, og du får selv fingrene ned i noget af det faglige stof, der er karakteristisk for naturvidenskab. 

Program

16.00 – 17.00: Velkomst og foredrag v. lektor Jacob Sherson

Hverdagen som kvanteforsker

Jacob Sherson vil forrtælle lidt om livet som forsker; om hvad han arbejder med i dagligdagen, og hvordan hans interaktion med andre forskere, de studerende og verden uden for murene er. Jacob Sherson er eksperimentalfysiker og har et eksperiment i kælderen, hvor de prøver at bygge en kvantecomputer, som vil være mere kraftfuld end alle normale computere i verden tilsammen. I arbejdet møder de mange uløste udfordringer, og i et nyt forsøg på at inddrage almindelige brugere af internettet i løsningen af disse har de udviklet spiluniverset www.scienceathome.org.

I skal medbringe computer til foredraget, og I vil et par dage inden arrangementet modtage et link, I skal registrere jer på inden arrangementet.

17.00 - 17.45: Aftensmad i kemisk kantine

17.45 – 20.00: Workshop 4: Lav en IT produktudviklingsproces: Fra idé til interaktivt produkt på 2 timer v/Daniel Graungaard. Hvordan foregår udviklingsprocesser i det virkelige liv. Der præsenteres en case samt en række værktøjer, der kan bruges til at løse casen. Igennem brainstormværktøjer, skitsering og prototyping skal I løse problemstillingen i grupper, og workshoppen afsluttes med, at alle grupper har udviklet en interaktiv prototype.

 

  • Antal deltagere
    30
  • Type
    Obligatorisk